کارت ویزیت و انواع ان

کارت ویزیت برای چیست؟

کارت ویزیت در کلامی خلاصه و رسا، وسیله ایست ابتدا برای معرفی شما و سپس ارائه راههای تماس با شما. کارت ویزیت این وظیفه را برعهده دارد و هیچ وظیفه عمده دیگری برای شما به طور مستقیم بازی نمی کند. کارت ویزیت برای تبلیغات و بازاریابی شما به طور مستقیم استفاده نمی شود. اما شاید بتوان گفت به دلیل اینکه اولین مرحله تعامل شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط ارائه کارت ویزیتتان می باشد و از آنجا که برخورد اول همیشه مهم و تاثیر گذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت.

 

انواع مختلف کارت‌های ویزیت:

شناخت انواع مختلف کارت‌های ویزیت از سوی شما باعث می‌شود تا بتوانید تصمیم بگیرید که مطابق سلایق مشتریانتان چه نوع کارت ویزیتی را باید انتخاب نمایید. به عنوان مثال اگر صاحب یک کافی شاپ هستید باید سعی کنید جنسی را برای کارت خود انتخاب نمایید که با دوام باشد و علاوه بر دوام بالا شیک بودن کافه شما را به مشتری نشان دهد. دلیل اینکه باید کارت ویزیتی مستحکم انتخاب نمایید این است که معمولا در جیب هرکسی یک کارت از یک کافه پیدا می‌شود، پس باید با خم و راست های جیب مشتریانتان مقابله کنید. 

جنس کارت‌های ویزیت معمولا شامل لمینت، شیشه ای، PVC، بافت دار، سلفون و معمولی میشود. جنس های دیگری همچون چوبی یا حتی فلزی هم در برخی از نقاط جهان استفاده میشوند ولی معمولا از این جنس ها استفاده می‌شود.

کارت ویزیت لمینت:
شاید همه این اسم را در دندان پزشکی شنیده باشی. لمینت دندان روکشی است هم رنگ دندان که یکی از مزایای آن حفاظت از دندان هاست. پوشش لمینت در کارت ویزیت نیز به همین صورت است که یک پوشش پلاستیکی بر روی کارت کشیده میشود تا رنگ و شکل کارت حفظ شود. این روکش ممکن است مات و یا شفاف باشد، برجسته باشد و یا معمولی.

شیشه ای:
کارت ویزیت شیشه ای هم همانطور که از اسمش پیداست شفاف است که درصد این شفافیت ممکن است متفاوت باشد. جنس این نوع کارت نیز PVC است.

PVC:
اگر دوست دار محیط زیست هستید و کارت ویزیتی محکم و ضد آب میخواهید این نوع کارت ویزیت را به شما پیشنهاد می‌کنم. پی.وی.سی درواقع نوعی پلاستیک به شمار می‌آید که صد در صد مورد بازیافت است و همه شما حداقل یکبار به آن دست زده اید زیرا که جنس خیلی از کارت های هوشمند از همین جنس است.

کارت ویزیت پی.وی.سی معمولا یا به صورت براق، یا مات و یا به شکل متالیک تولید می‌شود.

بافت دار:
همه شما به چسب زخم دست زده اید و بافت پارچه ای روی آن را لمس کرده اید. فرض کنید همان بافت در اندازه بزرگتر و قطر بیشتر به عنوان کارت ویزیت استفاده شود. استفاده از این نوع کارت ها به تازگی درحال افزایش است مخصوصا اگر صاحب یک فروشگاه و یا تولیدی لباس هستید. کارت ویزیت بافت دار را معمولا به کتان نیز میشناسند که ممکن است چنس کتان آن متفاوت باشد.

سلفون:
سلفون نیز همانند لمینت یک نوع روکش است که انواع مختلفی از جمله سلفون مات، سلفون براق و همچنین مخملی دارد. سلفون مات مخملی از جمله کارت هایی است که با دست کشیدن روی آن حس نرمی خاصی به شما منتقل می‌شود و حس خوشایندی دارد.

معمولی(بدون روکش):
از کارت ویزیت های بدون روکش برای کارهایی استفاده می‌شود که نیاز به نوشتن روی کارت به صورت دستی باشد. مثلا اگر نیاز است کد بازاریابی یا چیزی شبیه به این را روی کارت ویزیت خود بنویسید، استفاده از این نوع توصیه می‌شود.

کارت ویزیت خاص

تمام گزینه های بالا تنها جنس کارت ها بودند. کارتهای ویزیت در ابعاد مختلفی نیز چاپ میشوند که متداول ترین آن ۹×۶ و ۴٫۸×۸٫۵ هستند. اما سایزهای ۵×۵، گرد و حتی هرشکلی که شما میخواهید نیز میتوانید سفارش دهید. (البته بسته به چاپخانه ای که با آن همکاری می‌کنید)

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir