تاریخچه طراحی لوگو والت دیزنی

دیزنی که از سال 1923 به پادشاه بلامنازع صنعت سرگرمی کودکان تبدیل شده در تولید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی کودک و نوجوان حرف اول را در جهان می‌زند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که کار والت دیزنی با یک موش کارتونی شروع شد. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه قابل توجه شرکت دیزنی، نحوه طراحی لوگوی معروف والت دیزنی و نقشی که لوگوی دیزنی در موفقیت بی نظیر این شرکت ایفا کرده است.

تغییرات در طراحی لوگو والت دیزنی

لوگوی دیزنی در طول سال‌ها چندین بار تغییر کرده و اولین لوگو آن در سال 1937 معرفی شد.
تاریخچه والت دیزنی که اکنون به عنوان یکی از موفق ترین هنرمندان و تاجران تمام دوران شناخته می‌شود، همیشه چندان موفق نبوده است. در واقع، والت دیزنی در ابتدای کارش چنان شروع سختی داشت که موفقیت نهایی او را می‌توان به عنوان یکی از بزرگترین داستان های تعهد و پشتکار مطرح کرد.

اولین سرمایه‌گذاری تجاری والت دیزنی، استودیو Laugh-O-Gram، در سال 1923 ورشکست شد. دیزنی با تنها 20 دلار به نام خود، به هالیوود رفت تا دوباره شروع کند. والت دیزنی با کمک برادرش شروع به تولید دو کارتون کوتاه به نام های آلیس و اسوالد خرگوش خوش شانس کرد. این مجموعه های کوتاه موفقیت‌آمیز بود، اما متأسفانه والت دیزنی نتوانست از حق کپی رایت طراحی لوگو والت دیزنی و شخصیت های کارتونی اش محافظت کند و در فوریه سال 1928 قرارداد خود را با آنها از دست داد.

دیزنی که هنوز دلسرد نشده بود، ایده کارتونی به نام Steamboat Willie را مطرح کرد که در آن یک شخصیت موش که بعداً به نام میکی موس شناخته شد، ایفای نقش می‌کرد. کارتون Steamboat Willie موفقیت آمیز بود و در سال 1929 والت دیزنی پروداکشنز حول محور موفقیت آن شکل گرفت.

تعداد پروژه‌های موفقی که دیزنی از آن تاریخ تاکنون با آن‌ها درگیر بوده است، تقریباً بسیار زیاد است. از صدها فیلم و برنامه تلویزیونی گرفته تا میلیاردها دلار فروش تجاری و پارک های کودک در دیزنی ورلد و دیزنی لند، هیچ کمبودی برای موفقیت دیزنی وجود نداشته است و این شرکت کوچکترین نشانه ای از کاهش سرعت در پیشرفت خود را نشان نمی دهد.

در سال 2016، دیزنی 9.39 میلیارد دلار به دست آورد که برای هفتمین سال متوالی رشد بی نظیری را نشان می‌دهد. مطمئناً این یک سطح قابل توجه از موفقیت است، اما طراحی لوگو والت دیزنی چه نقشی در رساندن شرکت به جایگاه امروزی داشت؟

تاریخچه طراحی لوگو والت دیزنی

لوگوی اصلی دیزنی، تصویر میکی موس را نشان می‌داد. هنگام پخش انیمیشن، همانطور که لوگو آن همیشه در فیلم‌ها و برنامه های تلویزیونی شرکت نمایش داده می‌شد، می‌چرخید و رنگ های آن تغییر می‌کرد. این نوع نمایش لوگو از طرفی یک طراحی منحصر به فرد بود و از طرف دیگر اثباتی بر پیشرفت های تکنولوژیکی در انیمیشن که دیزنی در آن زمان می‌ساخت.

با این حال، در سال 1995، آرم شرکت به طرحی تبدیل شد که اساس طراحی لوگو والت دیزنی است که امروز می‌بینیم.
 این طرح دارای یک قلعه آبی روشن با متن "Walt Disney Pictures"  است که در سراسر آن نمایش داده شده است. این لوگو تا سال 2006 مورد استفاده قرار می‌گرفت، زمانی که دیزنی لوگویی را که امروزه می‌بینیم معرفی کرد.

طراحی لوگوی کنونی والت دیزنی از نظر جزییات فوق‌العاده چشمگیر است و قلعه سیندرلا را با شکوه کامل به همراه بالکن‌ها، برج‌ها، پنجره‌ها و یک خندق نشان می‌دهد. با این حال، زمانی که این لوگو متحرک است، پیشرفت‌های دیزنی در انیمیشن را نشان می‌دهد و قابلیت‌های تکنولوژیکی این شرکت را به نمایش می‌گذارد. لوگوی فعلی، چه متحرک و چه بدون حرکت، همچنین به عنوان یک نماد بلافاصله قابل تشخیص از دیزنی و تمام شگفتی هایی است که این شرکت نشان داده است.

عناصر طراحی لوگوی دیزنی

همانطور که گفته شد، بیشتر طراحی لوگوی دیزنی به نشان دادن پیشرفت های آنها در گرافیک و انیمیشن اختصاص دارد. برای شرکتی که تمرکز پیام برند خود را بر روی گرافیک پیشرفته قرار می‌دهد، داشتن لوگویی که مطابق با شهرت آن باشد، مهم است.

جدا از این، طراحی لوگوی والت دیزنی به معنای انتقال حس شگفتی و تخیل است. وقتی قلعه مجلل سیندرلا را می‌بینید، نمی توانید با خود فکر نکنید که در داخل همه آن برج‌ها و اتاق های درخشان چیست. دیزنی از طریق دنیاهایی که ایجاد کرده، راهی برای کشف قلمروها و امکاناتی که ذهن را به تخیل وا می‌دارد، باز کرده و لبخند را بر لبان شما می‌نشاند.

طراحی لوگوی دیزنی همچنین می‌تواند به عنوان یک تبلیغ برای دیزنی لند و دیزنی ورلد در نظر گرفته شود. از آنجایی که هر فیلم دیزنی با یک انیمیشن از لوگو شروع می‌شود، افرادی که وارد یکی از پارک های دیزنی می‌شوند احساس می‌کنند که در حال قدم گذاشتن در یک فیلم واقعی دیزنی هستند.

توجه زیادی به فونت مورد استفاده برای تلفظ کلمه "والت دیزنی" نیز در طراحی این لوگو شده است. از آنجایی که لوگوی کامل دیزنی بسیار پیچیده است، دیزنی به روشی نیاز داشت تا بدون نیاز به چاپ کامل قلعه سیندرلا روی آن‌ها، برندهای خاص و محصولات خاص را آسان‌تر کند. برای انجام این کار، دیزنی یک فونت بسیار منحصر به فرد و قابل تشخیص برای املای "والت دیزنی" ارائه کرد. به این ترتیب، لوگوی ساده شده که از چیزی بیش از یک خط متن تشکیل شده است، هنوز بلافاصله از برند و پیام کلی آن قابل تشخیص و جدایی ناپذیر است.

یکی از آخرین عناصر طراحی که باید در لوگوی فعلی دیزنی به آن توجه کرد، ستاره شانس است که در سرتاسر قلعه دیده می‌شود و دوباره حس شگفتی ایجاد کرده و پیامی از تحقق آرزوها را منتقل می‌کند.

علت محبوبیت لوگوی دیزنی

لوگوی دیزنی در فرهنگ پاپ به عنوان نمادی از سرگرمی و مفهومی عجیب و غریب ثبت شده است. از چاپ آن روی لباس گرفته تا نمایش آن در شروع هر فیلم دیزنی، طراحی لوگو والت دیزنی امروزه در همه جا وجود دارد و بلافاصله قابل تشخیص است. دیزنی به‌طور مؤثری توانسته است مأموریت و پیام خود را با لوگوی خود مرتبط کند که مردم دقیقاً با دیدن لوگوی دیزنی که به محصول، فیلم یا رویدادی از ان مرتبط شده است، می‌دانند دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند. در حالی که شخصیت‌هایی که دیزنی خلق می‌کند، نیروی محرکه فروش کالاهای این برند هستند، لوگو همچنان بخشی جدایی ناپذیر از تجارت دیزنی است.

خدمات مجموعه طراحی کارت ویزیت پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی کارت ویزیت در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی کارت ویزیت حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی کارت ویزیت را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir