تاثیر رنگ در لوگو

با تحقیقاتی که از سوی پایگاه بدست آمده است، نشان می دهد که بیشتر موسسان شرکت ها مزایای روانشناسی رنگ ها را که می تواند تاثیر بسزایی در تجارت و برند شرکتشان داشته باشد، از دست می دهند.

در واقع در یک رای گیری اخیر که از صاحبان حرفه های کوچک گرفته شده است، پذیرفته اند که سلیقه های شخصی بزرگ ترین عامل انتخاب رنگ برای لوگویشان بوده و نزدیک نیمی از آنها (48%) بیان کردند که معنی و مفهومی که با انتخاب رنگ برای برند شرکتشان به وجود می آید را در نظر نگرفته اند.

با توجه به این یافته ها و در پاسخ به آن ها پایگاه نوآوری ای را به وجود آورد، ابزار کشف رنگ لوگو که به کاربران این اجازه را می دهد در تشخیص رنگ درست برای هویت برند و براساس اهداف تجارتشان تصمیم گیری کنند. این برنامه که قابل عرضه می باشد به عنوان بخشی از مطالعات جامع که شامل بینش آکادمیک اثرات رنگ های وابسته به مبحث روانشناسی و یک تحلیل از بیش از 14000 لوگو های ایجاد شده می شود.

این تحقیق کاوش های عمیقی داخل هشت صنعت دارد: خرده فروشی، ملک، تکنولوژی، امور مالی، بازاریابی قانونی، ارتباطات، تندرستی و کشاورزی.

بعضی از یافته های کلیدی داخل این تحلیل شامل:

تکنولوژی:

رنگ آبی حدود 60% از هر دو قسمت پایگاه و همچنین نفوذ گسترده ای میان رهبران صنعتی را به خود اختصاص داده است. رنگ آبی نشان دهنده ارتباط با دانش، امنیت و اعتماد است و منطقی است که شرکت هایی که اساس جدید و شگفتی در رفتارهای مصرف کنندگان خود را می خواهند به دنبال مشخصه ای که منعکس کننده این خصایص در برندشان می شود، هستند.

خرده فروشی:

روی هم رفته رنگ قرمز دارای جاذبه ی بسیاری می باشد و از این بابت شایع ترین رنگ برای خرده فروشی است. مشخص کننده، زرق و برق دار، سرزنده، با طراوت و دارای نمای مدرن از ویژگی های این رنگ است. رنگ قرمز باعث ایجاد حسی ویژه در زمینه ویترین فروشگاه می شود که مشتریان را به خود جلب می کند.

قانونی:

لوگو ها برای فرم های قانونی به ساده بودن تمایل دارند و در میان رهبران صنایع نیاز برای داشتن یک رنگ مسلط یا یک رنگ خنثی و یا بدون داشتن هیچ رنگ کمکی، این تمایل وجود دارد. طیف های رنگ آبی به عنوان سرآمد این بسته بندی هستند در حالی که رنگ مشکی و قرمز هم انتخاب های معروفی می توانند باشند همچنین رنگ های خنثی مانند ( سیاه، سفید و خاکستری)

بازاریابی و ارتباطات:

رنگ آبی همچنین در بازاریابی و روابط عمومی مورد استفاده است. نشان داده می شود نزدیک نیمی از مارک های تجاری در این بخش با رنگ آبی ساخته شده است. طیف های روشن از رنگ آبی به معنی دوستی و اعتماد است و رنگ های آبی تیره مشخص کننده حرفه ای بودن و امنیت است که نشان دهنده نقش مهمی است که این شرکت ها برای شکل دهی تصویر عمومی مشتری ایفا می کنند را منعکس می کند.

زراعت:

رنگ سبز در آرم های کشاورزی استفاده می شود حدودا (60%) و همچنین در بخش طراحی مشتریان استفاده زیادی دارد (64%). رنگ های مکمل که در بالای چارت جدولی قرار دارند مشکی، سفید و آبی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir